Zo gaan onze vakmensen met Corona om bij u thuis. Lees wat we voor je doen om thuis toch de klussen te klaren die nodig zijn.   lees verder...

Klussen en richtlijnen van het RIVM

Klussen bij mensen thuis volgens Het Nieuwe Nu in Rhoon .

1,5 Meter afstand is Het Nieuwe Nu.
Onze Maatregelen i.v.m. Corona
Klik hier... 

  • some image
  • some image
  • some image

Wat betekent de coronacrisis voor (spoed) klussen in en om het huis?

De vakmannen en Zzp-ers werken volgens het protocol Samen veilig doorwerken. Dit protocol is vastgesteld door het Rijk en de bouw- en technieksector om ervoor te zorgen dat het werk niet stil komt te liggen en de vakmannen en Zzp-ers veilig kunnen werken. Het protocol volgt de richtlijnen van het RIVM

I. Werkzaamheden veilig uitvoeren

In het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ staat hoe en in welke situaties er veilig gewerkt kan worden, binnen en buiten huis. Daardoor hoeft het werk niet onnodig stil te liggen. In het protocol staat hoe werkzaamheden in huis veilig door kunnen gaan. Uitgangspunt daarbij zijn de adviezen van het RIVM. Hier kunt u het protocol ook downloaden. De gedragsregels zijn naar elke vakman en Zzp-er die werk vericht via ons platform gecommuniceerd. De belangrijkste punten zijn: houd 1,5 meter afstand ook bij overleg. Voor werkzaamheden in huis is het belangrijk dat bewoners zoveel mogelijk in een andere ruimte verblijven, zij en de werknemers niet verkouden of ziek zijn en dat er ook 1,5 meter afstand wordt gehouden. Hier kunt u het protocol downloaden.

II. Welke instructies

Er zijn drie instructies die moeten worden gegeven:

  1. Belinstructies;
  2. Algemene instructie over algemene beschermende maatregelen die altijd gelden;
  3. Instructie over beschermende maatregelen bij vier verschillende scenario’s.

Belinstructie

De planner of monteur vraagt ongeveer een dag van tevoren bij klanten in een telefoongesprek na welke van de vier scenario’s van toepassing is:

  1. Klanten hebben geen gezondheidsklachten (hoesten, keelpijn, neusverkouden, koorts) en zijn ook niet in een risicogebied geweest.
  2. Klanten zijn in de afgelopen twee weken in een risicogebied zijn geweest, maar hebben geen gezondheidsklachten (hoesten, keelpijn, neusverkouden, koorts).
  3. Klanten hebben lichte klachten (hoesten, keelpijn, neusverkouden, koorts).
  4. Klanten hebben (zeer waarschijnlijk) het nieuwe coronavirus en/of zitten in quarantaine (zie de extra instructies voor de klant bij punt C die van voor scenario 4 van toepassing zijn en die in het telefoongesprek moeten worden besproken).

In dit gesprek vraagt de planner/monteur aan de klanten:

  • Van tevoren goed te ventileren. Ramen en deuren ca. 15 min. laten openzetten.
  • Ervoor te zorgen dat de installatie goed bereikbaar is, zodat de monteur snel met de werkzaamheden kan beginnen.
  • Om direct contact met de monteur te vermijden en zoveel mogelijk afstand te houden (minimaal 1,5 meter). Bij binnenkomst dient de klant eerst de deur open te doen en weg te lopen, zodat de monteur hierna de ruimte kan betreden.
  • De monteur belt de klant ongeveer een kwartier van te voren en vraagt of er nog wijzigingen zijn in de situatie.

Algemene instructies over beschermende maatregelen die altijd gelden

  • Houd afstand met de klant (minimaal 1,5 meter).
  • Rond de werkzaamheden zo snel mogelijk af. Voer de administratie niet bij de klant uit en neem geen koffie aan.
  • Beperk het contact bij het aftekenen van documenten of vraag de klant voor hem/haar de werkbon af te tekenen.
  • Was de handen regelmatig buiten bij de bus, met eigen water, zeep en papieren handdoekjes. Of ontsmet de handen met desinfecterende gel.
  • Maak regelmatig de iPad, telefoon en andere apparatuur schoon.
  • Raak het eigen gezicht zo min mogelijk aan.
  • Nies of hoest in de elleboog.
  • Neem papieren zakdoekjes mee. Gooi deze na één keer gebruik weg.

Instructie voor beschermende maatregelen bij de 4 verschillende scenario’s

  1. Klanten hebben geen klachten en zijn ook niet op verdachte plekken geweest:
    - Houd de algemene instructies aan.
  2. Klanten zijn in de afgelopen twee weken op verdachte plekken geweest, maar hebben geen klachten:
    - Houd de algemene instructies aan.
    - Bij voorkeur alleen in geval van storing of calamiteit werkzaamheden uitvoeren, bij regulier onderhoud of plaatsing nader overleg voeren en bekijken wat de mogelijkheden zijn.
    - Het is niet nodig extra maatregelen te treffen, omdat de kans dat iemand zonder klachten het coronavirus overdraagt heel laag is.
  3. Klanten hebben lichte klachten (hoesten, keelpijn, neusverkouden, koorts):
    - Houd de algemene instructies aan.
    - Alleen in geval van storing of calamiteit werkzaamheden uitvoeren, geen regulier onderhoud of plaatsing.
    - Wees extra bedacht op het vermijden van contact met de klant en het bewaren van minimaal 1,5 meter afstand.
    - Bij meer dan 1,5 meter afstand tot de klant is het dragen van adembescherming niet noodzakelijk.
    - Draag bij elk bezoek nieuwe wegwerphandschoenen die het virus tegenhouden, bijvoorbeeld nitrilrubber handschoenen. Doe deze handschoenen aan voor betreding van het huis of de locatie.
    - Na werkzaamheden: loop naar de buitendeur, reinig gebruikt gereedschap en apparatuur met schoonmaakdoekjes. Doe de handschoenen uit en doe deze in een afvalzakje.
    - Loop naar buiten en raak zo weinig mogelijk aan. Reinig de handen buiten met meegebracht water en zeep. Droog af met papieren handdoekjes. Een andere optie is het gebruik van desinfecterende gel (minimaal 70% alcohol).
  4. Klanten hebben (zeer waarschijnlijk) het nieuwe coronavirus en/of zitten in quarantaine
    - Houd de algemene instructies aan.
    - Alleen in geval van ernstige storing of calamiteit werkzaamheden uitvoeren, geen regulier onderhoud of plaatsing.
    - Draag eventueel PBM. Voor extra bescherming eventueel:

* Wegwerp handschoenen, elke kwaliteitsklasse volstaat
* Wegwerpoverall
* Wegwerpsloffen
* Veiligheidsbril (wegwerp of anders desinfecteren

- Bespreek telefonisch met de klant dat bij aankomst de buitendeur open staat of door iemand anders vanaf buiten open wordt gedaan. Zorg dat bekend is waar in huis de monteur precies moet zijn, zodat deze hier zelf naar toe kan lopen.
- Bespreek telefonisch met de klant dat alle personen die thuis zijn in een andere ruimte verblijven, waar de monteur niet hoeft te zijn. Adembescherming is dan niet nodig.
- Communiceer via telefoon met de klant indien dat nodig is. Zet de telefoon op luidspreker om aanraking met het gezicht te voorkomen.
- Na werkzaamheden: loop naar de buitendeur, reinig gebruikt gereedschap en apparatuur met 70% ispropylalcohol(doekjes). Gebruik bij spullen die hier niet tegen kunnen reguliere schoonmaakdoekjes. Doe overall, sloffen en als laatste de handschoenen uit. Zet de (wegwerp)veiligheidsbril af en raak hierbij het gezicht niet aan. Laat de persoonlijke beschermingsmiddelen achter in een zak (niet meer aanraken!). Desinfecteer de veiligheidsbril als een niet wegwerp exemplaar is gebruikt.
- Loop naar buiten en raak zo weinig mogelijk aan. Reinig de handen buiten met meegebracht water en zeep. Droog af met papieren handdoekjes. Een andere optie is het gebruik van desinfecterende gel (minimaal 70% alcohol).

Klussen in jouw regio

STAP 1

In welke plaats is jouw bedrijf gevestigd?
Dit om de juiste regio te selecteren.

Gratis Aanmelden

Geen inschrijfgeld, afdracht of vaste kosten.

Je aanmelden is geheel vrijblijvend. Probeer het uit, het is GRATIS en kom erachter of Kluszoeken.nl een aanvulling is.

Geen verplichting.

Als je geen klussen accepteert, niks aan de hand. Als je een klus of dienst uitvoert dan gaat het deel servicekosten € 9.95,- van het bedrag naar ons. Het bedrag op de factuur waar jij voor hebt gewerkt en de kosten zijn geheel voor jou, jij hebt tenslotte de klus geklaard.

Gratis klussen of diensten.

Je ontvangt alle aanvragen gratis via sms en mail. De klussen die je ontvangt zijn klussen binnen jouw vakgebied. Geen verplichting je kiest zelf of het jou uitkomt.

Bestel je vakman online

De stappen

1.Bij welke klus kunnen wij helpen?
2.Selecteer de plaats
3.Je wordt doorgestuurd naar ons platform voor jouw regio (kengetal)-diensten.nl

De stappen

1.De vakman:
2. De dienst:
3. Prijs v.a.:

Hoe werkt kluszoeken

  • Niet zelf meer rond bellen voor de juiste vakman.

    Door je klus aan te melden bij Kluszoeken.nl is je vakman uit de regio zo geregeld. Geen tijd kwijt om te zoeken naar een vakman voor jouw klus, geen ergenis door het rondbellen. Onze platformen van Diensten.nl beschikken over Zzp-ers en bedrijven in jouw regio. Geen voorrijkosten en een eerlijke prijs.

  • Selecteer een klus en plaatsnaam.

    Kluszoeken heeft een tal van klussen voorgeselecteerd voor de dienst die jou helpt bij de klus die geklaard moet worden. Staat jouw klus er niet bij, selecteer dan de dienst per uur.

  • Zelf de datum bepalen.

    Je kunt de afspraak maken op het tijdstip wanneer het jou zelf uitkomt, wel zo handig. Ook spoedklussen zijn natuurlijk mogelijk. Bij de aanmelding van de klus is het mogelijk om 5 datums met tijden aan te geven wanneer het jou schikt, de volgende dag of zo snel mogelijk. Wij passen ons aan aan jouw agenda.

  • Vakman krijgt een melding.

    Alle vakmannen, die in aanmerking komen voor jouw klus binnen jouw regio, krijgen een sms met de door jouw geplaatste opdracht. Een van de vakmannen accepteert de klus en jij krijgt meteen een sms met de gegevens van de vakman, ook krijg je een email waar de afspraak in staat vermeld. De vakman zal ook bellen om even kennis te maken en eventueel vragen stellen.

  • Vakman komt naar de afspraak.

    De vakman zal werken volgens HET NIEUWE NU: 1,5 meter afstand en contactloos. Nadat de klus is geklaard maakt de vakman de factuur op zoals besproken. Hij leest op wat hij heeft gedaan en wat de kosten zijn. Bij akkoord geeft je de vakman de factuurcode die jij hebt ontvangen via sms. Pas dan kan de vakman de factuur versturen via het systeem. Na het versturen ontvang je een sms en e-mail met betaallink voor het bedrag op de factuur. Het bedrag dient te worden overgemaakt binnen 3 dagen.

some image